Foto & text: Alice Lundberg

lördag 21 januari 2012

Det närmar sig...

...Thailand!

Ja, nu är det inte så "jättelångt" kvar tills vi lämnar Sverige och flyger till vårat paradis. Den 11 februari lyfter planet. Jag älskar känslan när man går på planet i Sverige - då det är kallt och ruggigt - och när man sedan går av så sveps man in i en varm och alldeles underbar vind. Först känns det så kvavt att man knappt kan andas, men efter en stund har man vant sig och vill aldrig åka därifrån. Den känslan är oslagbar.

I år så kommer ju resan tyvärr inte alls bli sig lik. Den kommer vara sorglig med mycket tårar, det kommer finnas en otroligt stor tomhet. Thailand är så mycket "Adam" och som jag tror dom flesta vet så lämnade han oss i höstas efter en ganska kort men slitsam sjukdom. Det krävdes mycket styrka för att klara av detta, både från Adam och från oss. Han var en riktig kämpe som ändå klarade av vintern 2010, våren, sommaren... men till hösten så orkade han inte längre. Vi åker till Thailand för att hylla Adam, för att hylla hans liv här på jorden tillsammans med oss. Och för att Thailand var det ställe där han trivdes allra bäst, där han mådde som bäst.
Jag älskar dig lillebror

Jag längtar ändå sjuuukt mycket tills vi ska åka! Bara komma bort från det normala ett tag och njuta av sol, bad och realaxing i nästan en månad! Riktigt gött är det!

Puss och kram från mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar